• Varumärket, sociala medier och digital kommunikation

Det är inte längre bara Marknad och Kommunikation som berörs av varumärke, digital kommunikation och sociala medier. Det kan vara minst lika aktuellt för ledning, HR, sälj och kundtjänst. Vi bidrar med nya kunskaper, strategier och digitalt tänk där det behövs – och ser till att inget faller mellan stolarna.

Varumärke & varumärkesplattform

Stärk varumärket, på riktigt

Vi ser till att ni får en gedigen varumärkesplattform som vägleder allt och alla i verksamheten – inte bara marknadsföring och kommunikation.

Med vår hjälp landar ni i rätt strategier, engagerade medarbetare och en smart kommunikation – en förändring som blir både rolig och nyttig!

Ett urval av våra tjänster:

Bra att veta:

  • Vår metod TrädetTM är uppskattad av allt från ägarledda bolag till stora organisationer inom en rad områden och branscher. Metoden baseras på modern forskning och 20 års erfarenhet.
  • Kontakta oss för referenser och förslag på hur ert varumärkesarbete skulle kunna se ut.

Digital kommunikation & marknadsföring

redaktor_150

Hitta nytta och genomslag

Idag är sociala medier självklart för många företag och organisationer, men många kämpar med att hitta affärsnytta, effektivitet och genomslag.

Vi hjälper dig att få rätt strategier och kunskaper för att lyckas i sociala medier och digitala kanaler. Det är enklare än vad du tror!

Ett urval av våra tjänster: 

Bra att veta:

  • Vi var bland de första i Sverige att börja arbeta professionellt med sociala medier. 2009 gav vi ut Sveriges första bok i ämnet, Marknadsföring och Kommunikation i Sociala Medier.
  • Kontakta oss så gör vi digital kommunikation till en succé för er också.

Digitalt bemötande, sälj & kundtjänst

Har du råd att slarva med bemötandet?

En missnöjd kund kan bli din bästa säljare – om personen får ett proffsigt bemötande. Kort sagt: ett bra bemötande stärker varumärket och genererar fler kunder!

Vi tränar upp er förmåga att möta kunderna i digitala kanaler, oavsett om det handlar om sälj, kundtjänst eller bemötande i andra sammanhang.

Ett urval av våra tjänster:

  • Säljträning för sociala medier och digitala kanaler
    Exempel: Hur kan våra experter och/eller säljare använda sociala medier som t.ex Linkedin och Twitter i sitt arbete?
  • Kundtjänst i sociala medier
    Exempel: Hur kan kundtjänst bemöta kommentarer, utveckla kundbemötandet och hantera svåra situationer?
  • Skriftlig kommunikation i digitala kanaler
    Exempel: Hur skriver vi ”rätt” i alla olika kanaler?

Bra att veta:

  • Våra konsulter har en lång erfarenhet av både ”icke-digitalt” och digitalt arbete med bemötande, säljträning och coaching inom kundtjänst.
  • Vi utbildar och utvecklar både på ett mentalt, kommunikativt och tekniskt plan.
  • Kontakta oss för förslag på hur ni kan utveckla er digitala kundservice och sälja mer i sociala medier.

Vi jobbar tillsammans med dig och med stor förståelse för din verksamhet och affär.
Vi utbildar, coachar, analyserar, stöttar och processleder. För bästa möjliga resultat involverar vi dig och dina kolleger i vårt arbete. Sedan sammanställer vi våra slutsatser i en strategi, handlingsplan, guide eller en rapport med rekommendationer.

Alltid enkelt, konkret och användbart – så att du kan börja förändra och utveckla direkt.

Hör av dig så berättar vi mer! 031-708 99 25

Nyheter

Ja tack, skicka mig information om Kreafons kommande utbildningar och andra nyheter.

Kontakta mig!