• Content marketing - Innehållsstrategi för sociala medier

Kursen för dig som vill skapa ännu mer nytta och genomslag! Här fokuserar vi på strategi och ger dig verktygen som hjälper dig att skapa det perfekta innehållet.

Göteborg

6-7

oktober 2016
18.000 kr 
Göteborg

1-2

december 2016
18.000 kr 

Lär dig skapa smarta strategier för sociala medier

Dagens publik är kräsen och ett intressant innehåll är nyckeln till framgång för den som vill lyckas i sociala medier.

Under två dagar får du en intensivutbildning med en av Sveriges mest erfarna och framstående personer inom området sociala medier, Lena Leigert. Med som kursledare är också Kreafons marknadskommunikatör, Kim Lindqwister, som dagligen arbetar strukturerat med innehåll.

Kursen vänder sig till dig som har erfarenhet av att arbeta med sociala medier på ett företag eller i en organisation.

Du har redan koll på kanalerna och vet varför ni använder sociala medier – men du vill ha verktyg och nya kunskaper för att komma vidare med strategin bakom innehållet.

Allt för att använda din tid på bästa sätt, och för att kommunikationen i era sociala medier ska generera mesta möjliga nytta.

pil_sv-01

Fler kunder, aktiv dialog, starkare varumärke

Under utbildningen lär du dig att definiera, strukturera och planera det optimala innehållet med hänsyn till det du vill uppnå – fler kunder, mer aktiv dialog, starkare varumärke och så vidare.

Vi visar goda exempel från en rad olika branscher, och självklart har du möjlighet att ställa just dina frågor. Mer företagsspecifika frågor kan du även ställa på din kostnadsfria konsultationstimma som ingår i kurspriset.

Föreläsning varvas med praktiska övningar, enskilt och i grupp, utifrån din egen arbetsvardag eller ett fiktivt case.

Vi går igenom vanliga utmaningar som till exempel:

  • Kunderna gillar innehållet, men köper inte, vad göra?
  • Hur undviker jag att innehållet blir alltför säljigt och tråkar ut publiken?
  • Vår publik gillar katter, men stärker vi verkligen vårt varumärke med hjälp av katter?
  • Det är svårt att veta vad vi ska publicera, hur vet jag vad som funkar?
  • Det är rörigt i vårt arbetsteam och vi vet inte vem som gör vad i våra olika
    kanaler.

pil_sv-01

Praktiska verktyg som hjälper dig framåt

Utbildningen baseras på boken lnnehållsstrategi för Sociala Medier och tillhörande övningsbok, av Lena Leigert.

Under kursen fördjupar vi oss i de modeller och metoder som nämns i böckerna. Steg för steg går vi igenom TemamodellenTM och du får lära dig att skapa effektiva innehållsmatriser och smarta publiceringsscheman.

Kort sagt, du lär dig allt du behöver veta för att kunna skapa din egen vinnande innehållsstrategi för sociala medier.

Under kursen lär du dig metoder och verktyg för att:

  • Skapa affärsnyttigt innehåll
  • Säkerställa varumärkesbyggande kommunikation
  • Hantera och strukturera stora mängder innehåll av varierad karaktär
  • Arbeta strukturerat med planering och praktiskt arbete
  • Skapa effektiva arbetsteam och tidsbesparande rutiner

pil_sv-01

Kursledare

Lena Leigert, VD på Kreafon, är författare till ett flertal böcker om sociala medier och har arbetat med kommunikation i snart 20 år. Läs mer »

Kim_1_sv_150X150

Kim Lindqwister arbetar med digital marknadsföring på Kreafon och har full koll på sociala medier och smarta verktyg för digital kommunikation.

pil_vit-01

Kursinnehåll

Dag 1:
Förutsättningarna för ett bra innehåll

  • Content Marketing – en introduktion
  • Utmaningar och möjligheter med innehållsmarknadsföring
  • Nuläge, syften och mål
  • Publiken och tänkta målgrupper
  • Berättelsen & dialogen
  • Tonalitet

Dag 2:
Så skapar du din innehållsstrategi

  • TemamodellenTM – att skapa innehåll som gör nytta
  • Basinnehåll och kampanjinnehåll
  • Att skapa effektiva innehållsmatriser
  • Publiceringsscheman – att få ett garanterat nyttigt innehåll
  • Operativt arbete & rollfördelning

pil_vit-01

Kursinformation

symbol_kursdatum

Tvådagarskurs, 9.15-16.30.
6-7 oktober 2016 (Göteborg)
1-2 december 2016 (Göteborg)

symbol_rekommenderas

Rekommenderas för personer som arbetar med sociala medier och digital kommunikation på företag eller annan verksamhet.

symbol_forkunskap

Förkunskaper: Kursen Social Media Manager eller motsvarande, samt vana av att arbeta professionellt med sociala medier.

symbol_kurspris

Kurspris: 18.000 kr (medföljande kollega/kollegor: 10 000 kr/pers) exkl moms
inkluderar måltider, dokumentation, bok, kursintyg samt 1 tim enskild rådgivning (valfritt tillfälle inom en månad efter kursen).

symbol_diplom

Efter avslutad utbildning har du kunskap och verktyg för att formulera en innehållsstrategi för sociala medier.

symbol_info

Kontakta oss via kontaktformuläret
eller ring 031-708 99 26

Boka kurs »

Information & villkor »

Hitta hit »

pil_sv-01

Utbildningarna med det lilla extra

  • Alltid uppdaterat inom varumärke, marknadsföring och digital kommunikation.
  • Effektiva verktyg och metoder som direkt underlättar din arbetsvardag.
  • Erfarna och yrkesskickliga kursledare.

 

  • Föreläsningar varvas med diskussioner och övningar.
  • Små grupper ger tid för dina frågor.
  • Enskild rådgivning inkluderas i kurspriset.

Kursprogram vår & höst 2016 »

 

pil_vit-01

 Innehållsstrategi för sociala medier – Kursanmälan

  • Jag har läst Allmänna villkor och vill anmäla mig till Content marketing - Innehållsstrategi för sociala medier

Nyheter

Ja tack, skicka mig information om Kreafons kommande utbildningar och andra nyheter.

Kontakta mig!