Det sociala varumärket


vmsoc_880x250

 

Hur pratar ett varumärke? Kan ett varumärke bli kompis med sina kunder och fans? Här är kursen som lär dig varumärkesbyggande kommunikation i sociala medier.

Nya förutsättningar kräver nya sätt att kommunicera. Sociala medier blir en allt viktigare arena för varumärket idag, oavsett om det gäller en produkt, ett företag eller en offentlig verksamhet. I sociala medier skapas kännedom, relationer och ett gott renommé. Om det vill sig illa kan även negativa rykten spridas snabbt. Man styr ju inte alltid själv över vad som sägs.

Denna kurs handlar om att omsätta sin varumärkesplattform till faktisk kommunikation i sociala medier. Du får lära dig att lägga grunden för en varumärkesbyggande kommunikation och hur du påverkar både din egen och andras kommunikation.

Vi tittar närmare på sammanhang och kanaler i sociala medier. Vad är rätt för ditt varumärke, och vilka sammanhang kan vara direkt skadliga?

Stort fokus ligger på uttryck, tonalitet och dialog. Vad krävs av kommunikationen för att stärka varumärket och arbeta in de rätta värdena? Vi visar hur du hittar varumärkets rätta röst och du får lära dig att omsätta den i text och bild.

Vi tittar närmare på samspelet med publiken och möjligheter för varumärket att interagera med kunder och omgivning. Hur skapar man relationer och vad är lämpligt för just vårt varumärke?  Du får även handfasta tips om hur du bemöter både positiv och negativ respons på ett sätt som gynnar varumärket.

Välkommen till en intensiv dag om varumärkesbyggande kommunikation i sociala medier!

 

bokatidigt

Anmäl dig via formuläret nedan! Information & villkor. Bekräftelsen du får meddelar inget om rabatten, men förutsatt att du anmäler dig före angivet sistadatum gäller rabatten. För mer information kontakta Kreafon, info@kreafon.se, 031-708 99 25.

 

 

 

Kursinnehåll:

  • Företagsvarumärket och produktvarumärket i sociala medier
  • Metoder för att säkerställa affärsnytta/verksamhetsnytta
  • Så omsätter du varumärkesplattformen till effektiv kommunikation
  • ”Ringa in sin målgrupp” eller kommunicera med en publik?
  • Att anpassa kanaler och sammanhang till varumärket
  • Varumärkets röst – att välja rätt uttryck och tonalitet i text och bild
  • Att skapa varumärkesbyggande dialoger – på eget initiativ, ta vara på kraften i vad andra säger och att bemöta kommentarer

 

Goda exempel varvas med diskussioner och praktiska övningar. Ta med dig din varumärkesplattform om du vill arbeta utifrån ditt eget varumärke. I annat fall arbetar vi utifrån ett fiktivt exempel.

 


Kursledare:

Lena Leigert har arbetat med marknadsföring och kommunikation i mer än femton år och har lång erfarenhet av varumärkesutveckling i både företag och offentliga verksamheter… Läs mer »

 

 


 

Rekommenderas för: varumärkesansvariga och social media managers på konsumentföretag, B2B eller offentlig verksamhet.

 

Förkunskaper: Krävs inte, men störst behållning får du om du har en genomarbetad varumärkesplattform att utgå från och/eller har gått någon av Kreafons varumärkeskurser tidigare.

 

Efter avslutad utbildning har du kunskap, inspiration och metoder för att utveckla varumärket och skapa varumärkesbyggande kommunikation i sociala medier.

 

Endagskurs, 9.15-16.30
30 januari 2015 (Göteborg).

 

9.650 kr inklusive lunch, fika och boken Nya Tiders Varumärken. Samtliga priser exkl moms.