• Strategiskt varumärkesarbete

Dags att ta tag i varumärket, skapa samsyn internt och öka attraktionskraften? Här är kursen som lär dig leda varumärkesarbeten som ger hela verksamheten en skjuts framåt.

Göteborg

14-15

september 2017
18.000 kr 

Lär dig driva framgångsrika varumärkesprojekt

Denna kurs går på djupet och är särskilt anpassad för dig som ska initiera och leda varumärkesarbeten.

Här får du en grundutbildning i varumärkesteori, lär dig strategitänk och får med dig användbara metoder att praktisera i ditt kommande arbete.

De flesta kursdeltagarna är kommunikatörer, ledare och chefer med mångårig erfarenhet av till exempel kommunikation, företagsledning och verksamhetsutveckling. Kursen är också mycket omtyckt av personer med HR-bakgrund, som ser varumärkesfrågan som en tillgång i HR-arbetet.

Kursen vänder sig till dig som arbetar på ett företag eller i en organisation som vill utveckla sitt varumärke för att:

  • skapa samsyn internt (till exempel kedjor, tillväxtföretag eller sammanslagna verksamheter med bristande vi-känsla)
  • nå nya marknader och kundgrupper (till exempel företag och organisationer som möter nya konkurrenssituationer) och/eller
  • skapa attraktionskraft för önskad utveckling och tillväxt (till exempel verksamheter i behov av omfattande rekrytering)

”Fylld av inspiration efter två dagars kurs i varumärkesarbete. Tack för det! Många tankar väcktes. Bra nivå och mycket inspirerande.”
Marketing Manager, Klingel

”Tack! Min kollega och jag är imponerade över hur enkelt ni förklarade varumärkesarbetet. Mycket användbart hos oss just nu.”
Kommunikatör, Chalmers

Från varumärkesplattform till agerande och kommunikation

Kursen fokuserar i första hand på verksamhetens varumärke (företag eller annan organisation), inte produktvarumärket.

Du lär dig att initiera, leda och genomföra ett varumärkesarbete. Vi utgår från Kreafons modell TrädetTM och går igenom begrepp som vision, kärnvärden, image och positionering.

Steg för steg lotsas du genom varumärkesplattformens olika delar och får med dig övningar och kunskap att använda i arbetet med din arbetsgrupp.

Andra kursdagen handlar om att omsätta varumärkesplattformen till kommunikation och agerande i praktiken, både internt och externt.

Vad ska vi säga? Hur ska vi agera? Och i vilka kanaler och sammanhang?

Utbildningen sker i liten grupp för att ge plats åt diskussion, övningar och dina frågor. Dessutom erbjuds alla kursdeltagare enskild rådgivning efter avslutad utbildning.

”Tack för idag! Det har varit mycket intressant och givande. Super med konkreta verktyg att arbeta vidare med.”
Kommunikatör, Scan

”Vill också tacka för en otroligt bra och inspirerande kurs! Jag är verkligen helnöjd och den gav mycket kunskap och energi på flera sätt. Den varma stämningen och kursledarna bidrar också mycket. Stort tack!”
Kommunikatör, konsultföretag

Kursledare

Lena Leigert har arbetat med marknadsföring och kommunikation i mer än femton år och har lång erfarenhet av varumärkesutveckling i både företag och offentliga verksamheter… Läs mer »

Kursinnehåll

Dag 1:
Plattform

  • Vad är ett varumärke?
  • Varumärkets beståndsdelar
  • Varumärkeshierarki
  • Att leda ett varumärkesprojekt
  • Metoder för att implementera redan från start
  • Visionsformulering
  • Kärnvärden och värdegrund
  • Profil och image

Dag 2:
Löfte & Kommunikation

  • Positionering
  • Varumärkeslöftet – paketera, leverera och kommunicera
  • Att omsätta plattformen till marknadskommunikation i praktiken
  • Kontaktytor (även internt)
  • Metoder för att säkerställa varumärkesbyggande kommunikation i alla kanaler (även internt)
  • Budskap och tonalitet

Kursinformation

symbol_kursdatum

Tvådagarskurs, 9.15-16.30

14-15 september 2017

symbol_rekommenderas

Rekommenderas för varumärkesansvariga på företag eller annan verksamhet, till exempel som kommunikatör, marknadschef, projektledare eller företagsledare.

symbol_forkunskap

Förkunskaper: Krävs inte, men de flesta som går kursen är yrkesverksamma kommunikatörer, marknadsförare eller har mångårig erfarenhet av företagsledning och verksamhetsutveckling.

symbol_kurspris

Kurspris: 18.000 kr (medföljande kollega/kollegor: 9.000 kr/pers) exkl moms
inkluderar måltider, dokumentation, kursintyg samt 1 tim enskild rådgivning (valfritt tillfälle inom en månad efter kursen).

symbol_diplom

Efter avslutad utbildning har du kunskap för att initiera och leda varumärkesprojekt, att formulera en varumärkesplattform och omsätta plattformen till varumärkesbyggande kommunikation.

symbol_info

Kontakta oss via kontaktformuläret
eller ring 031-708 99 26

Boka kurs »

Information & villkor »

Hitta hit »

 

Några av våra nöjda kursdeltagare:

VM-kurs_logotyper-01

Utbildning på plats hos er?

Denna utbildning kan anpassas till era aktuella utmaningar. Kontakta oss via kontaktformuläret eller på 031-708 99 25 så skräddarsyr vi en lösning efter era behov!

Utbildningarna med det lilla extra

  • Alltid uppdaterat inom varumärke, marknadsföring och digital kommunikation.
  • Effektiva verktyg och metoder som direkt underlättar din arbetsvardag.
  • Erfarna och yrkesskickliga kursledare.

 

  • Föreläsningar varvas med diskussioner och övningar.
  • Små grupper ger tid för dina frågor.
  • Enskild rådgivning inkluderas i kurspriset.

Se aktuellt kursprogram »

 

Strategiskt Varumärkesarbete – Kursanmälan

  • Jag har läst Allmänna villkor och vill anmäla mig till Strategiskt varumärkesarbete

Nyheter

Ja tack, skicka mig information om Kreafons kommande utbildningar och andra nyheter.

Kontakta mig!