• Attraktiv kommun
    - i en digital värld

  • 69% på Linkedin,
    92% på Facebook

Sedan 2013 har Kreafon mätt kommunernas närvaro på Facebook. I årets rapport, Attraktiv kommun 2018, har vi för första gången kartlagt kommunernas närvaro på Linkedin. Dessutom belyser vi de tre aspekterna av en kommuns varumärke – organisationen, arbetsgivaren och platsen.

Rapporten Attraktiv kommun 2018

ur innehållet:

• Den attraktiva kommunen och vägen dit

• Stolta medarbetare och en bättre service till invånarna

• De 10 största kommunerna på Facebook

• Popularitet och medborgarkontakt på Facebook

• Det våras för arbetsgivarvarumärket

• De 10 största kommunerna på Linkedin

• Popularitet, medarbetarnärvaro och aktivitet på Linkedin

• Platser att trivas på

• Fyra spaningar om kommunen i sociala medier

• Tio tips för varumärket

Ladda ner ett kostnadsfritt smakprov eller beställ rapporten på kreafonbutiken.se

attraktivkommun_rapport_300x400

Relaterade kurser

Varumärket i offentlig sektor

Vision, värdegrund, varumärke – hur hänger allt ihop? Här lär du dig
lägga grunden för kommunens varumärke – som plats, arbetsgivare och organisation.
Läs mer »

Förändring & förtroende

Om konsten att kommunicera i tuffa situationer såsom förändringsprocesser, kriser och när organisationens förtroende har naggats i kanten.
Läs mer »

Arbetsgivarvarumärket

Sociala medier erbjuder en rad möjligheter för den som vill stärka sitt arbetsgivarvarumärke och attrahera nya medarbetare. Men hur gör man och vilka kanaler är bäst?
Läs mer »

Attraktiv kommun 2018

Stort tack till alla deltagare och medverkande för att ni gjorde årets kunskapsdag till en riktigt härlig dag! Vi längtar redan till nästa kunskapsdag (Save the date! 12 september 2019). Kommunens varumärke, kommuners employer branding, digital kundservice i offentlig sektor och mycket annat stod på schemat.

attraktiv_kommun_6 attraktiv_kommun_3

attraktiv_kommun_8attraktiv_kommun_7

”Tack för topparrangemang! Oerhört givande med tvärkompetensen som blev under dagen med kommunikatörer, HR och andra funktioner. Tar med mig mycket klokskap.”

Vi fick höra goda exempel från Strömstad, Flen, Västerås, Alingsås, Partille, Svedala och Göteborg. Intressanta föreläsningar varvades med bubblande diskussioner om allt från kommunens varumärke och engagerande innehåll till tonalitetsmanualer och annonsering i sociala medier.

attraktiv_kommun_1attraktiv_kommun_4

attraktiv_kommun_5attraktiv_kommun_9

Detta är på gång

redaktor_150

RAPPORTSLÄPP & KUNSKAPSDAG

15 mars 2018

Årets rapport släpps. Ladda ner ett kostnadsfritt smakprov eller beställ rapporten här »

NYHETSBREV

Koll & inspiration

Om varumärket och digital kommunikation i kommunen.
Maila ”Attraktiv kommun” till nyhet@kreafon.se

KUNSKAPSDAG

12 sept 2019

Kunskapsdag/konferens på Världskulturmuseet i Göteborg. Anmäl dig redan nu, så glömmer du inte :) Se nedan.

Pris & anmälan Attraktiv kommun 2019

smart-bird

Smart bird,
t.o.m 31/12 2018:

1 pers: 4.500 kr
2 pers: 8.000 kr

Early bird,
1/1 2019 – 23/6 2019:

1 pers: 5.500 kr
2 pers: 10.000 kr

Just a bird

Just a bird,
24/6 2019 – 1/9 2019:

1 pers: 6.500 kr
2 pers: 12.000 kr

Priset inkluderar: Lunch, mellanmål, årets aktuella rapport och samtliga talares presentationer i pdf. 
Anmäl dig via formuläret nedan.
Samtliga priser exkl moms.

Bra att veta

    • Kunskapsdag 12 september 2019 kl 9.00-17.00 på Världskulturmuseet i Göteborg.
    • Rekommenderas för: Dig som är intresserad av varumärkesfrågor, utveckling och digital kommunikation och arbetar i en kommun eller liknande verksamhet.

Frågor & svar

 

Attraktiv kommun 2019 – Anmälan

  • Jag har läst Allmänna villkor och vill boka plats på Attraktiv kommun 2019

Nyheter

Ja tack, skicka mig information om Kreafons kommande utbildningar och andra nyheter.

Kontakta mig!