Digital kommunikation handlar om allt från marknadsföring till samhällsinformation, i sociala medier och andra digitala kanaler. Vi hjälper företag, organisationer, ledare och medarbetare att kommunicera bättre – i alla lägen!
Våra tjänster
Rekond
Vässa era kanaler! Vår rekond ger dig feedback på befintliga kanaler, t.ex Facebook och Instagram.
Sälj & marknadsföring
Visst går det att sälja i sociala medier. Utbildning/workshop på plats hos er.
Spridningseffekter & räckvidd
Nå fler! Och få ut mer av era digitala kanaler. Utbildning/workshop på plats hos er.
Content marketing med mera
Lär er nya strategier och metoder för en bättre marknadsföring. Kurs/workshop på plats hos er.
Strategi
Tillsammans med er arbetar vi fram en strategi för sociala medier eller digital kommunikation i stort.
Guide & Lathund
Vägledning för kommunikatörer och administratörer vad gäller innehåll, tonalitet och praktiskt arbete.
För mer information: Kontakta oss på info@kreafon.se, 031-708 99 25 eller via formuläret nedan.

Företagsutbildning
Spridningseffekter & räckvidd i sociala medier
- Att kommunicera och marknadsföra i sociala medier
- Metoder för att öka spridning
- Så ökar du publikens engagemang
- Förtjänad, köpt, delad och ägd media – så drar du nytta av alla delar
- Framgångstips för Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram och YouTube
- Operativt arbete och taktiska råd
Rekommenderas för marknadsavdelning och kommunikationsavdelning. Välkommen att göra en förfrågan via formuläret nedan.
Företagsutbildning
Content marketing och nya sätt att marknadsföra
- Kundresan och de nya köpprocesserna
- Så funkar inbound marketing
- Nyttan med content marketing
- Förtjänad, köpt, delad och ägd media – så drar du nytta av alla delar
- Strategi – steg för steg
- Digitalt, ickedigitalt och de lönsamma kombinationerna
Rekommenderas för marknadsavdelning och/eller företagsledning. Välkommen att göra en förfrågan via formuläret nedan.
Företagsutbildning
Sociala medier för chefer och ledare
- Sociala medier idag och imorgon
- Grundläggande principer
- Att hantera drev i sociala medier
- Du i sociala medier – privatpersonen och yrkesrollen
- Att hantera svåra situationer – arbetsplatsens policy för sociala medier
- Sociala medier i ditt arbete – omvärldsbevakning, ambassadörskap, medarbetarengagemang med mera
Rekommenderas för chefer, ledning och styrelse. Välkommen att göra en förfrågan via formuläret nedan.
Röster från tidigare deltagare:
”Jättebra med konkreta metoder.” – ”Precis vad vi behövde!” – ”Många aha-upplevelser och väldigt nyttigt för oss.” – ”Tema-modellen kommer vi definitivt använda framöver.”