• Employer branding i sociala medier

Undvik dyra felrekryteringar och personalbrist. Sociala medier kan användas för att attrahera rätt personer och öka antalet ansökningar. Då blir rekryteringsarbetet blir både bättre och mer kostnadseffektivt. Men hur når man de engagerade talangerna? Och vilka digitala kanaler lämpar sig bäst för ert arbetsgivarvarumärke? Här är kursen som visar vägen!

Stockholm

16

januari 2020
9.500 kr 
Göteborg

30

januari 2020
9.500 kr 

Steg för steg mot ett starkare arbetsgivarvarumärke

Employer branding – att marknadsföra ett företag som arbetsgivare – handlar om så mycket mer än rekryteringsannonsering. Och i kombination med sociala medier öppnas en helt ny värld.

Under denna kurs får du ta del av sociala mediers fulla potential. Vi visar goda exempel som du kan inspireras av i ditt eget arbete.

Steg för steg lär du dig att utveckla innehållet i era egna sociala medier för att skapa spridning, attraktionskraft och goda förutsättningar för rekrytering.

Vi tittar också på möjligheter (och fallgropar) med att rekryteringsannonsera, och vad som är bra att tänka på i samarbetet med rekryteringskonsulter.

Kanalval, innehåll, storytelling och content marketing

Behövs det specifika kanaler för att stärka arbetsgivarvarumärket? Hur når man sin målgrupp? Linkedin, Facebook, Instagram – vilken kanal är bäst?

Under kursen lär du dig att ta fram en kanalstrategi som passar ditt företag och era tänkta målgrupper.

Rätt kanaler är viktigt, men innehållet är ännu viktigare. Därför lägger vi stort fokus på innehållsstrategi.

Du lär dig att använda storytelling och content marketing för att stärka arbetsgivarvarumärket. Praktiska metoder hjälper dig att skapa ett attraktivt innehåll med spridningspotential.

Gruppen är liten för att ge tid åt deltagarnas frågor, diskussioner och egna övningar. Efter avslutad kurs har du (tack vare kursens övningar) lagt grunden till en kommande strategi.

Ur innehållet

  • Att skapa attraktionskraft och spridningseffekter i sociala medier
  • Vad är employer branding?
  • Arbetsgivarvarumärket i digitala kanaler
  • Linkedin, Facebook, Instagram – vilken kanal är bäst?

  • Effektiv kanalstrategi – steg för steg
  • Rekryteringsannonsering i sociala medier – möjligheter och fallgropar
  • Content marketing – strategi & praktik

Föreläsning varvas med övningar, diskussioner och egna övningar. Efter avslutad kurs har du lagt grunden för en kommande strategi.

Kursinformation

symbol_kursdatum

Kl 9.00-16.00

16 januari 2020, Stockholm
30 januari 2020, Göteborg

symbol_rekommenderas

Rekommenderas för alla som arbetar med rekryteringskommunikation och att marknadsföra företaget/organisationen som arbetsgivare.

symbol_forkunskap

Förkunskaper: Behövs inte, men förmodligen har du några års erfarenhet av marknadsföring, kommunikation och/eller HR.

symbol_kurspris

Kurspris:
9.500 kr exkl moms (medföljande kollega i mån av plats: 8.000 kr exkl moms)
Kurspriset inkluderar fika, lunch och dokumentation.

symbol_diplom

Efter avslutad utbildning kan du kommunicera i digitala kanaler i syfte att stärka arbetsgivarvarumärket med hjälp av digitala kanaler/sociala medier.

symbol_info

Kontakta oss via kontaktformuläret
eller ring 031-708 99 25

Boka kurs »

Information & villkor »

Hitta hit »

Bra att veta

Vi har tid för dina frågor.
Våra grupper är små. Därför har vi tid för frågor, diskussion och reflektion.

Användbart – direkt.
Vårt mål är att förenkla din vardag. Redan första dagen efter kursen.

Bara för er.
Skräddarsytt för dig och dina kolleger? Självklart! Kontakta oss på tel. 031-708 99 25 eller info@kreafon.se.

lenaleigert2019_400_2

Kursansvarig
Lena Leigert
tel. 031-708 99 25

Employer branding i sociala medier – Kursanmälan

  • Jag har läst Allmänna villkor och vill boka plats på Employer branding i sociala medier

Nyheter

Ja tack, skicka mig information om Kreafons kommande utbildningar och andra nyheter.