Att möta en kund i digitala kanaler är en konst! Risken för missförstånd är stor i mail, chattar och sociala medier där röstläge och kroppsspråk saknas. Och vad svarar man egentligen på beska kommentarer och kräkande smileys? Denna kurs vänder sig till alla som arbetar professionellt med digital kundkontakt och vill bli tryggare i sitt bemötande.
Göteborg
23
januari 2020
9.500 kr 
God service och professionellt bemötande i alla lägen
Den som kan ta hand om sina kunder är en vinnare! Denna gamla sanning gäller även för digitala kanaler och är en framgångsfaktor för både företag och myndigheter.
Företag kan vinna mer lojala och fler kunder. Offentliga verksamheter stärker sitt förtroende. Kort sagt – förmågan att ta hand om kunden, inte minst i digitala kanaler, blir allt viktigare för alla typer av verksamheter.
Denna kurs handlar om kundmötet i digitala kanaler, det vill säga hur sociala medier och andra digitala kanaler kan användas för kundtjänst, support och service.
Vad är det viktigaste att tänka på vad gäller nöjda kunder? Vilka fallgropar ska man se upp för när det handlar om missnöjda kunder? Och hur hanterar man egentligen gnällspikar och troll på bästa vis?
Vi resonerar kring goda och mindre lyckade exempel, och du får träna på att formulera egna svar. Kursen ger dig konkreta metoder och checklistor att använda i ditt dagliga arbete. Allt för att göra dig trygg inför alla typer av textbaserade kundmöten i digitala kanaler.
Kursinnehållet kan tillämpas på alla slags sociala medier och andra digitala kanaler där du har kontakt med kunder, t.ex chattar och diskussionsforum.
Tips! Denna kurs kan också bokas som företagsintern utbildning på plats hos er.
Kontakta info@kreafon.se eller 031-708 99 25.

Ur kursinnehållet
- Kundmöten i digitala kanaler – utmaningar och möjligheter
- Tonalitet och tilltal – att uttrycka sig i skriven text
- När ska man svara – och vad?
- BUGA-metoden för missnöjda kunder
- BUS för gnällspikar och troll
- Goda exempel och fallgropar att undvika
Föreläsning varvas med goda exempel, diskussioner och övningar.
Kursinformation
9.00-16.00
23 januari 2020, Göteborg
Rekommenderas för alla som arbetar med kundkontakt i digitala kanaler.
Förkunskaper: Inga krav. Det är en fördel med viss vana av digitala kanaler och/eller kundtjänst.
Kurspris: 9.500 kr exkl moms.
Kurspriset inkluderar fika, lunch, dokumentation och boken Kommentarer i sociala medier.
Efter avslutad utbildning har du kunskap och verktyg för ett tryggt och proffsigt kundbemötande i alla lägen.
Bra att veta
Vi har tid för dina frågor.
Våra grupper är små. Därför har vi tid för frågor, diskussion och reflektion.
Användbart – direkt.
Vårt mål är att förenkla din vardag. Redan första dagen efter kursen.
Bara för er.
Skräddarsytt för dig och dina kolleger? Självklart! Kontakta oss på tel. 031-708 99 25 eller info@kreafon.se.
Kursansvarig
Lena Leigert
tel. 031-708 99 25