• Medborgarservice i digitala kanaler

    - att bemöta invånare i chattar, mail och sociala medier

Denna kurs vänder sig till alla som arbetar med invånardialoger i digitala kanaler. När röstläge och kroppsspråk saknas är risken för missförstånd stor. Ett tydligt språk blir extra viktigt, men också att inte uppfattas som en robot. Under en intensiv halvdag pratar vi om allt från skrattande smileys till smarta knep för att bemöta beska kommentarer.

Göteborg

5

december 2019
fullbokad
4.850 kr 
Stockholm

16

december 2019
4.850 kr 
Göteborg

10

januari 2020
4.850 kr 
Stockholm

17

januari 2020
4.850 kr 

God service och professionellt bemötande i alla lägen

Kundtjänst, medborgarservice, kontaktcenter, kundservice… kärt barn har många namn!

Det sägs att kundchatten är den snabbast växande kanalen för kundservice, och allt fler invånare uppskattar snabba och relevanta svar i digitala kanaler. Men hur får man egentligen till ett proffsigt bemötande?

På denna kurs får du mängder av konkreta tips som hjälper dig att ”prata”, ge service och bemöta i textform. Vi resonerar kring goda och mindre lyckade exempel, och du får chans att ställa just dina frågor.

Går det att runda av till synes oändliga dialoger? Och vad svarar man egentligen på beska kommentarer och kräkande smileys?

Kursen ger dig konkreta metoder och checklistor att använda i ditt dagliga arbete. Allt för att göra dig förberedd inför olika situationer som kan uppstå i digitala kanaler.

Kursinnehållet kan tillämpas på alla slags sociala medier och andra digitala kanaler där du har kontakt med kunder/invånare/brukare, till exempel chat, mail, Facebook och Instagram.

foretagsintern_knapp_100x100

 

Tips! Denna kurs kan också bokas som företagsintern utbildning på plats hos er.
Kontakta info@kreafon.se eller 031-708 99 25.

Ur kursinnehållet

  • Medborgarservice i digitala kanaler – utmaningar och möjligheter
  • Tonalitet och tilltal – konsten att uttrycka sig i skriven text
  • Smileys & emojis – oseriöst eller bra?

  • BUGA-metoden för missnöjda invånare – att bemöta negativa kommentarer steg för steg
  • BUS för gnällspikar och troll
  • Goda exempel och fallgropar att undvika

Föreläsning varvas med frågor, övningar och diskussioner.

Kursinformation

symbol_kursdatum

13.00-17.00

5 december 2019, Göteborg, Fullbokad
16 december 2019, Stockholm
10 januari 2020, Göteborg
17 januari 2020, Stockholm

symbol_rekommenderas

Rekommenderas för alla som arbetar med medborgarservice och invånarkontakt i digitala kanaler, i en offentlig verksamhet.

symbol_forkunskap

Förkunskaper: Inga krav. Det är en fördel med viss vana av digitala kanaler och/eller kundtjänst.

symbol_kurspris

Kurspris: 4.850 kr exkl moms.
Kurspriset inkluderar eftermiddagsfika och dokumentation.

symbol_diplom

Efter avslutad utbildning har du kunskap och verktyg för ett tryggt och proffsigt bemötande i alla lägen.

symbol_info

Kontakta oss via kontaktformuläret
eller ring 031-708 99 25

Boka kurs »

Information & villkor »

Hitta hit »

Bra att veta

Vi har tid för dina frågor.
Våra grupper är små. Därför har vi tid för frågor, diskussion och reflektion.

Användbart – direkt.
Vårt mål är att förenkla din vardag. Redan första dagen efter kursen.

Bara för er.
Skräddarsytt för dig och dina kolleger? Självklart! Kontakta oss på tel. 031-708 99 25 eller info@kreafon.se.

lenaleigert2019_400_2

Kursansvarig
Lena Leigert
tel. 031-708 99 25

Medborgarservice i digitala kanaler – Kursanmälan

  • Jag har läst Allmänna villkor och vill boka plats på Medborgarservice i digitala kanaler

Nyheter

Ja tack, skicka mig information om Kreafons kommande utbildningar och andra nyheter.